Kenlabour etre tud deuet er c'hlas skol-vamm / Collaboration entre adultes en classe de maternelle

Tickets

Kenlabour etre tud deuet er c'hlas skol-vamm / Collaboration entre adultes en classe de maternelle

Merc'her 25 a viz Meurzh 2026

Mercredi 25 mars

9h30-12h30 // 13h30-16h30

6 eurvezh / 6 heures


Kemper (skolaj) / Quimper (collège)

(War al lec'h / En présentiel)

Rakrekis : hini ebet

Pré-requis : aucun


Yezh ar stummadur : brezhoneg

Langue de la formation : breton

Niver a stajidi d'ar muiañ : -- (nombre maximum de stagiaires) 

Evit piv ? / Publics visés :


- KD : kelennerien.ezed + asemed / 1er degré : professeur.e.s + asem 



Ne c'haller ket priziañ - Stummadur nevez / Taux de satisfaction indisponible - Nouvelle formation


Stummer.ez/Formateur.trice : Virginie PRONOST (miltamm)

 

Endro / Contexte :

Perak ez eus bet dibabet ober ar stummadur-se ? / Pourquoi il a été décidé de proposer cette formation ?


* Evit prederiañ war plas ha dalc’h pep hini, kargoù ha kirriegezhoù an dud gour er c’hlas er skol-vamm/pour réfléchir à la place, aux postures, aux responsabilités de chacun des adultes en classe de maternelle,

* Evit eskemm, dizoleiñ hag en em jaojañ doareoù hag ostilhoù evit krouiñ pe gwellaat ar c’henstag er c’hlas (penaos krouiñ un « aergelc’h skipailh », penaos kehentiñ en un doare efedusoc’h)/ pour échanger, découvrir et s’approprier des techniques et outils pour créer et/ou améliorer la cohésion d’équipe et la communication,

* Evit eskemm etre skolaerien diwar-ienn degouezhioù ioutin pe ievet ganto, ha dielfennañ war ioazioù laiour kinniget gant ar perzhidi hag ar stummerez/ échanger entre pairs et analyser des pratiques professionnelles sur des situations vécues, ou des récits d’expériences proposés par les stagiaires et la formatrice,

* Evit disvannañ ha prederiañ war penaos ha petra lakaat e-plas er c’hlas pa vint distro war ar post-labour/ pour se projeter et travailler sur des remédiations possibles à partir des exemples et techniques étudiés pour le retour en classe/ en situation de travail.



Palioù pedagogel / Objectifs pédagogiques :

Goude ar stummadur e vo gouest ar stajidi da / A l’issue de la formation, le stagiaire sera capable de : 

  • Termenniñ ha kompren petra sinifi kenlabourat ha dizoleiñ hag en em jaojañ ar c’heriaoueg tro-dro e brezhoneg / définir et comprendre ce qu’implique de collaborer, et découvrir et s’approprier les différentes terminologies associées en breton,
  • Dizoleiñ, dielfennañ ha deskiñ doareoù ober evit kenlabourat en ur glevet distroioù darvoudoù ar perzhidi hag ar re kinniget gant ar stummerez / découvrir, analyser et s’approprier des techniques de collaboration suite aux retours d’expériences et à la présentation de cas concrets de la part des stagiaires et de la formatrice,
  • Prederiañ, eskemm, kompren ha perc’hennañ mennozhioù ostilhoù ha doareoù evit mont war-raok/ réféchir et échanger entre pairs sur des situations vécues et comprendre et s’approprier des idées de remédiations et outils et techniques utilisés.


Program / Programme

* diouzh mintin / matin :

- en em ginnig, ober anaoudegezh hag ezteurel ar pezh a vez gortozet eus ar stummadur / se présenter, faire connaissance et partager ce que l’on attend de cette formation,

- didermenniñ ar gerioù pennañ goude ur preder dre strolladoù bihan doare korventenn ar mennozhioù : kenlabour hag ar gerioù liammet (kenlabour tud gour er c’hlas skol-vamm)/ définir les mots principaux du titre de la formation, après une réflexion en petit groupe de type « brainstorming » (adultes en classe de maternelle).

- Plas, kefridioù ha kirrigezhioù pep hini / place, missions et responsabilités de chacun-e :

* petra a dalv bezañ perzh ur gumuniezh desaverezh ? Appartenir à une communauté éducative pour ces adultes, kezako ?

* ar postoù e-kerzh ar goulenn stummadur : skolaer-ez ha skoazeller-ez-mamm / les postes concernés dans cette collaboration : enseignant-e et ASEM,

* Termenniñ hag asantiñ plas pep hini / définir et approuver les places et postures de chacun-e,

* distro war kefridioù ha kirrigezhioù awenet gant Karta Diwan ha Karta an Asemed / retour sur les missions et responsabilités de chaque adulte en classe maternelle (Charte Diwan et Charte des ASEM),


- Plas ha labour ar skoazeller-ez-mamm = sell ar skolaer-ien / place et travail quotidien des ASEMs : regard d’enseignant-e.


* goude lein/ après-midi :

- Penaos « ober skipailh » er c’hlas ? Er skol-vamm ?/ Comment « faire équipe » en classe ? En maternelle ?

* eskemmoù etre perzhidi/ échanges entre participant-e-s,

* dont a-benn da gavout un termenn a-gevret goude un nebeut teoriez/ se mettre d’accord sur une définition après une présentation théorique (le faire équipe, les besoins fondamentaux pour le faire).


- war an dachenn : distroioù eus pezh bevet gant ar perzhidi, ha darvoudoù dastumet gant ar stummerez / sur le terrain : retours d’expériences des participant-e-s et cas/ situations collectés par la formatrice,

* distroioù skiant-prenet pep hini (dre strolladoù bihan- gant ar strollad a-bezh) : tabut, eskemm ha preder warno/

retour d’expériences de chacun-e (en petits groupes- et restitution en groupe entier),

* adalek skouerioù boutin ha fetis, prederiañ ha dielfennañ boazioù kinniget, bevet, ha klask diskoulmañ anezho/ à partir d’exemples communs et récurrents, réfléchir et analyser les situations présentées, et essayer de les détricoter ;


- prantad bilañs / temps de bilan de fin de formation,

* dañvez da gaout evit kempouezhañ ar c’henlabour, kehentiñ, doujañ, en em gompren ha treuzkas ha rannañ doareoù labour / comment créer de la collaboration, communiquer, respecter et comprendre et transmettre des manières de travailler pour créer du commun,

* merañ an trubulhoù hag ar boan kehentiñ / gestion des confits et des difficultés de communication.



Doareoù kelenn ha dafar / Méthodes et organisation pédagogiques :

- teoriez ha skouerennoù fetis a bep eil / alternance d’apports théoriques et réalités de terrain,

- Labourat a-stroll/ e-hec’h-unan/ a-gevret / travail en équipe, seul-e, en groupe entier,

- prederiañ a-stroll adalek darvoudoù gwir / réfléchir en groupe par l’étude de cas/ situations réelles,


◆"Brainstorming",

◆ labour e-hec’h-unan, dre strolladoù, gant ar strollad a-iezh / travail en individuel, en petits groupes, en groupe entier, analyse en groupe entier,

◆ deskiñ dre an ober hag ar preder, c’hoari rolloù, stalioù preder, eskemm skiant-prenet ha dielfennañ anezho etre stajidi / mises en situation par des jeux de rôles, ateliers réflexion échanges et analyse entre stagiaires,

◆ Dielfennañ ar boazioù labour, kensevel ur roll doareoù d’ober gant pep stajiad-ez / Analyse des Pratiques, échanges et co-construction de propositions adaptées à chaque participant,

◆ Implij dafar pedagogel degaset gant Miltamm / utilisation du matériel pédagogique divers de Miltamm.


Priziañ / Evaluation :

• Follennoù bezañs / Feuilles de présence ;

• stalioù / Ateliers ;

• bilañs : goulennoù dre gomz ha/pe dre skrid / Bilan : questions orales et/ou écrites ;

• fichenn kaset d’ar stajidi goude an stummadur gant titouroù ouzhpenn / une fiche de restitution sera envoyée aux stagiaires après la journée de formation.




Prizioù / Prix

Personnes travaillant pour Diwan (professeurs, animateurs, aidants, administration et direction) : formation continue prise en charge par Diwan. Vous n'avez donc rien à payer.

Employés des AEP Diwan : sur devis selon le coût de la formation (à demander auprès de Kelenn).

Personnes externes à Diwan : sur devis selon le coût de la formation (à demander auprès de Kelenn).​

Azasadennoù evit an dud ampechet / 

Adaptations de la formation en cas d’accueil d’un public en situation de handicap :

  • M’ho peus ezhomm e vefe aozet tra pe dra evit ma c’halloc’h dont d’al lec’h stummañ pe heuliañ ar stummadur-mañ, roit deomp da c’houzout mar plij ganeoc’h, hag e raimp ar pezh zo dleet./Si vous avez besoin d’aménagements spécifiques pour accéder ou suivre cette formation merci de nous prévenir afin que nous prenions les mesures nécessaires.
  • Kinniget eo ar stummadur-mañ e katalog ar stummadurioù dibaouez aozet gant Kelenn hag a zo o labourat evit diorren darempreduster ar stummadurioù evit an dud nammet, a-raok o degemer zoken./La formation est proposée dans le catalogue des formations continues realisé par KELENN qui met en œuvre une politique de développement de l’accessibilité pédagogique de ses formations en pensant la prise en compte des personnes en situation de handicap avant même de les accueillir.
  • Evit gouzout hiroc’h pe sevel goulenn pe c’houlenn, e c’hallit dont e darempred gant an den e-karg a gement-se, Delfin Le Marc, dre vel : kelenn@kelenn.bzh pe dre bellgomz : 02.98.95.55.99. / Pour tout renseignement et demande particulière, vous pouvez contactez notre référent handicap Delfin Le Marc à l'adresse kelenn@kelenn.bzh ou au 02 98 95 55 99.

Tickets

Deiziad hag eurioù/Date et heure
mercredi 25 mars 2026
09:30 16:30 (Europe/Paris) Deiziataer / Calendrier    
Lec'h/Lieu

Skolaj Diwan Jakez Riou - Kemper

5 Straed Vañde/rue de la Vendée
29000 KEMPER/Quimper
France
0298955724
skolaj.jakez.riou@diwan.bzh
Jedit ho roud / 
Obtenir l'itinéraire
Aozer/Organisateur

Kelenn

02 98 95 55 99
kelenn@kelenn.bzh
Partager/Kenlodañ