Pedagogiezh Montessori
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Pedagogiezh Montessori
Pédagogie Montessori
Merc'her 27 a viz Du 2024
Merc'her 11 a viz Kerzu 2024
Merc'her 29 a viz Genver 2025
Merc'her 26 a viz C'hwevrer 2025
War 4 devezh / Sur 4 jours
9h30-12h30 13h30-16h30
Evit piv ? / Publics visés : ar gelennerien/Les enseignants
Yezh ar stummadur / Langue de la formation : brezhoneg / breton.
Rakrekis / Pré-requis : hini ebet/aucun
Kinnig / Présentation :
Pal ar stummadur a zo reiñ tro da gelennerien ha da studierienn Kelenn da anavezout spisverkoù pedagogiezh Montessori. Ouzhpenn kinnig danvez teorikel pedagogiezh Montessori et vo lakaet ar bouez war al lodenn bleustrek evit ma c’hellfe pep hini amprouiñ an dafar ha lakaat an anaoudegezhioù nevez e- pleustr diouzhtu er c’hlasoù.
L’objectif de cette formation sera d’amener les enseignants et les futurs enseignants à la connaissance des particularités de la pédagogie Montessori. Au-delà des apports théoriques nécessaires, l’accent sera mis sur la pratique pour que chaque enseignant soit en mesure de s’approprier le matériel spécifique de la pédagogie Montessori et de le mettre en place en classe.
Aozadur / Modalités d’organisation
Padelezh / Durée :
Un devezh a-bezh a vo gouestlet evit pep danvez deskiñ. Diouzh an urzh-se/ Une journée complète sera proposée pour chaque matière à étudier :
1. Buhez pemdez/Vie pratique.
2. Matematikoù/Mathématiques.
3. Yezh/Langage.
4. Kizidigezh/Vie sensorielle.
Endro / Contexte :
Goulenn a zo e-touez ar gelennerien evit ober gant pedagogiezh Montessori er c’hlasoù mamm hag er c’hlasoù kentañ derez dreist-holl. Respont a raio an devezhioù-mañ d’an ezhommoù menneget gant ar gelennerien a zo war o vicher dija pe war bouez bezañ.
Kaset e vo ar stummadur e-barzh savadur ar greizenn stummañ Kelenn pe e-barzh ar c’hlasoù e lec’h ma vo kavet dafar Montessori dija.
Cette formation fait suite à un intérêt croissant des enseignants pour la pédagogie Montessori. Elle a pour objectif de donner les outils nécessaires à l'utilisation du matériel Montessori en classe de Maternelle et de Primaire.
La formation se déroulera dans les locaux du centre pédagogique Kelenn ou dans les classes équipées en matériel pédagogique Montessori.
Palioù pedagogel / Objectifs pédagogiques :
Goude ar stummadur e vo gouest ar stajidi/Après la formation les stagiaires seront capables :
- d’ober gant dafar pedagogiezh Montessori/d’utiliser le matériel pédagogique Montessori.
- da aozañ endro ar c’hlas diouzh pedagogiezh Montessori/d’organiser l’espace classe selon la pédagogie Montessori.
- d’ober gant teknikoù deskiñ pedagogiezh Montessori/d’utiliser les techniques d’apprentissage de la pédagogie Montessori.
Programm / Programme :
Devezh 1 : Buhez pemdez
Dizoleiñ palioù pedagogel pedagogiezh Montessori
- Maria Montessori, piv eo ? Oberennoù ha mennozhioù pedagogel.
- Pazennoù ar c’helenn hervez Montessori.
- Deskiñ implijout dafar pedagogiezh Montessori.
Teurel evezh ouzh an endro diabarzh :
- Dilec’hiañ ur gador, dougen un daol, digeriñ ha serriñ, skubañ, plegañ, didroc’hañ, skuilhañ, h.a.
Teurel evezh ouzh ar c’horf : Gwiskañ-diwiskañ, gwriat, gwalc’hiñ an daouarn, h.a.
- C’hoarioù a-stroll : Bale war al linenn gromm, c’hoarioù aked, h.a.
Teurel evezh ouzh an endro : Ober war-dro ar plant, al liorzh, h.a.
Jour 1 : Vie pratique
Découverte et utilisation du matériel Montessori en lien avec ce domaine d’apprentissage.
- Prendre soin de la classe
- Prendre soin de soi
- Prendre soin de l’environnement
Devezh 2 : Matematikoù
Dizoleiñ hag ober gant dafar Montessori evit :
- Niveriñ betek 10, hag adalek 11 betek an difin
- Sammañ, Lemel, lieskementiñ, rannañ
- Heñvoriñ an oberiadennoù
- Mont davet an oberiadennoù difetis
Jour 2 : Mathématiques
Découverte et utilisation du matériel Montessori en lien avec ce domaine d’apprentissage.
-Dénombrer de 1 à 10 puis de 11 à l’infini
-Le système décimal
-Les 4 opérations
-La mémorisation des opérations
-Passage à l’abstraction
Devezh 3 : Yezh
Dizoleiñ hag ober gant dafar Montessori evit mont davet :
- Ar gomz
- Al lenn
- Ar graferezh
- Ar skritur
- Ar yezhadur
Jour 3 : Langage
Découverte et utilisation du matériel Montessori en lien avec ce domaine d’apprentissage.
-De l’écriture à la lecture
-L’écriture
-La lecture et la progression dans ces apprentissages
-Langage oral
Devezh 4 : Kizidigezh
Ober gant dafar Montessori evit dizoleiñ :
- Ar pemp skiant
- Al louzawouriezh
- Ar c’h-geografiezh
Jour 4 : Vie sensorielle
Découverte et utilisation du matériel Montessori en lien avec ce domaine d’apprentissage.
- Les 5 sens
- La botanique
- La géographie
Evit an devezhioù 3 ha 4 : eskemmoù pleustrek war an doareoù ober er c’hlasoù.
Pour les journées 3 et 4 : échanges de pratiques et de questionnements concernant la mise en place de la pédagogie Montessori en classe (fin an devezh).
Doareoù kelenn ha dafar / Modalités pédagogiques et techniques :
Lakaet e vo ar bouez war al lodenn bleustrek a-hed ar stummadur.
Pleustret e vo gant an dafar diouzhtu evit ma c’hellfe pep hini bezañ emren en e glas war-lerc’h.
Bep tro ma vo posubl e vo aozet ar stummadur e-barzh ar c’hlasoù ma vo kavet dafar Montessori enno dija.
L’accent sera mis sur la partie pratique tout au long de la formation.
Le Matériel Montessori sera expérimenté pour que chacun puisse l’utiliser directement en classe par la suite.
Dans la mesure du possible, on privilégiera l’organisation de la formation dans une classe Diwan Montessori où l’environnement et le matériel Montessori sont déjà en place.
Azasadennoù evit an dud ampechet / Adaptations de la formation en cas d’accueil d’un public en situation de handicap :
· M’ho peus ezhomm e vefe aozet tra pe dra evit ma c’halloc’h dont d’al lec’h stummañ pe heuliañ ar stummadur-mañ, roit deomp da c’houzout mar plij ganeoc’h, hag e raimp ar pezh zo dleet./Si vous avez besoin d’aménagements spécifiques pour accéder ou suivre cette formation merci de nous prévenir afin que nous prenions les mesures nécessaires.
· Kinniget eo ar stummadur-mañ e katalog ar stummadurioù dibaouez aozet gant Kelenn hag a zo o labourat evit diorren darempreduster ar stummadurioù evit an dud nammet, a-raok o degemer zoken./La formation est proposée dans le catalogue des formations continues realisé par KELENN qui met en œuvre une politique de développement de l’accessibilité pédagogique de ses formations en pensant la prise en compte des personnes en situation de handicap avant même de les accueillir.
· Evit gouzout hiroc’h pe sevel goulenn pe c’houlenn, e c’hallit dont e darempred gant an den e-karg a gement-se, Delfin Le Marc, dre vel : kelenn@kelenn.bzh pe dre bellgomz : 02.98.95.55.99. / Pour tout renseignement et demande particulière, vous pouvez contactez notre référent handicap Delfin Le Marc à l'adresse kelenn@kelenn.bzh ou au 02 98 95 55 99.
Barregezhioù dave ar gelennerien / Compétences mobilisées dans le référentiel enseignant :
* Sevel prantadoù-labour war patrom pedagogiezh Montessori/Elaborer des séquences de travail selon la pédagogie Montessori ;
* Aozañ endro ar c’hlas/Organiser l’espace-classe ;
* Priziañ hag aozañ araokadennoù ar skolidi/Evaluer et organiser les apprentissages des élèves.
Ambroug ha priziañ / Accompagnement et évaluation :
Dre ar pleustriñ e c’hello pep hini priziañ e anaoudegezhioù : kask ha chom bout, e-giz ma tesker e pedagogiezh Montessori. Kinniget e vo da bep hini sevel ur prantad labour da lakaat e-pleustr en e glas / en he c’hlas diouzh pedagogiezh Montessori. Pal al labour-se a vo ivez mont war tachennoù n’int ket bet studiet kalz gant Maria Montessori e-giz : keodedelezh, liorzhañ, deskadurezh-korf, h.a. Ar prantadoù savet a c’hello bezañ kinniget d’ar strollad a-bezh evit pinvidikaat an holl.
C’est en pratiquant que chacun s’appropriera ses propres compétences. Par essai-erreur, comme en pédagogie Montessori. Chacun pourra, s’il le désire, présenter une séquence de travail dans la philosophie de la pédagogie Montessori. Les enseignants pourront ainsi explorer d’autres domaines peu abordés par le matériel propre à la pédagogie Montessori et qu’ils aimeraient aborder avec leurs élèves : citoyenneté, jardin vivant botanique ou potager, éducation corporelle, etc. Ces présentations éventuelles permettront à l’ensemble du groupe de s’enrichir.